Karriär

5 tips till när du ska säga upp dig!

2022/02/04 • Ken Skoog

Ken Skoog, affärsrådgivare och headhunter med en lång erfarenhet av att hjälpa företag och människor att nå tillväxt och utveckling.

Denna artikel är endast för medlemmar

Registrera dig som medlem i Säljarnas för endast 299 kr/mån och du får tillgång till alla artiklar, juridisk hjälp, guider, coachning och mycket mer.

Bli en del av säljarnas du också

Är du redan medlem?
Logga in här

Att säga upp sig och gå vidare i karriären eller livet kan kännas skrämmande. Vad ska chefen säga? Hur kommer kollegorna ta det? Kommer hen vilja vara min referens? Många tankar som börja snurra. Tillsammans med Ken Skoog, affärsrådgivare och headhunter med en lång erfarenhet av att hjälpa företag och människor att nå tillväxt och utveckling ska vi ta del av fem tips som är bra att ha med sig. 1. Varför säger du upp dig? Till en början är det viktigt att fråga sig själv varför man säger upp sig. Anledningen bör vara att du går till någonting och inte gör det på grund av att du flyr. Är så fallet borde du prata med din chef för att reda ut vad din frustration handlar om. Det är viktigt för att få ett bra avslut och inte ha något osagt. Du ger även din chef en chans att rätta…