Mässmonter

Jennifer Björk: Sales&Marketing Expo är ett gyllene affärstillfälle

2025/01/23 • Redaktionen på Saleseffect • Beräknad lästid: 4 minuter

Den 19–20 februari förvandlas Kistamässan till en inspirerande mötesplats för dig som jobbar med försäljning. Sales&Marketing Expo erbjuder två dagar fyllda med föreläsningar och nätverkande. Vi träffar Jennifer Björk, ansvarig affärschef för mässan och hon berättar hur mässan kan ge din försäljning ett rejält lyft.

Med en knapp månad kvar till mässan träffar vi Jennifer Björk, ansvarig projektledare för Sales&Marketing Expo som äger rum på Kistamässan strax utanför Stockholm.

Mässan pågår parallellt med Möten&Event och Stockholm Business Expo. Det är fri entré och tillsammans väntas de tre mässorna locka över 3 000 besökare under de två dagar de äger rum.

Vad är det som gör Sales&Marketing Expo till ett måste för säljare och försäljningschefer?

Sales & Marketing Expo är Sveriges största mässa och mötesplats inom sälj och marknadsföring. Under två dagar samlas över 3 000 besökare och 150 utställare för att dela insikter, verktyg och strategier som kan lyfta din försäljning och marknadsföring till nya höjder. Mässan erbjuder kostnadsfria föreläsningar på flera scener med över 100 talare, inklusive framstående namn som Annika Winsth, chefsekonom på Nordea, och Jonas Kjellberg, grundare och styrelseordförande för NORNORM.

Mässans första dag avslutas med ett storslaget mingel med prisutdelningar, mat, dryck och underhållning från några av Sveriges hetaste komiker, ett perfekt avslut på mässdagen där nätverkandet fortsätter i avslappnade former. Detta skapar en unik plattform för nätverkande och kompetensutveckling.

Vilka höjdpunkter kan vi förvänta oss på mässan i år?

En av årets stora nyheter är WebTalk Summit, som äger rum den 19 februari 2025. Detta är Sveriges ledande konferens för AI-driven innovation inom digital marknadsföring. Deltagarna får möjlighet att lära sig hur artificiell intelligens kan transformera kundkommunikation, optimera affärsbeslut och öka försäljningen. Bland talarna finns Anna Felländer, grundare och VD för anch.AI, och Göran Sällvin, Head of Nordics på LinkedIn.

Hur ser du att de som jobbar med försäljning kan använda insikterna från mässan för att utveckla sina team och öka sin försäljning?

Genom att delta på mässor som Sales & Marketing Expo får du som jobbar med försäljning, oavsett om du är säljare eller försäljningschefer tillgång till de senaste trenderna och verktygen inom försäljning och marknadsföring. Föreläsningarna och workshopparna ger konkreta strategier för att effektivisera säljprocesser, förstå kundbeteenden och implementera ny teknik som AI i försäljningsarbetet. Detta möjliggör för team att arbeta mer datadrivet och kundcentrerat, vilket i sin tur kan leda till ökad försäljning och starkare kundrelationer.

Vad hoppas ni att besökarna tar med sig från mässan?

Vi hoppas att besökarna lämnar mässan med ny inspiration, värdefulla kontakter och praktiska verktyg som de direkt kan applicera i sina organisationer. Målet är att varje deltagare ska känna sig bättre rustad att möta framtidens utmaningar inom försäljning och marknadsföring, och ha en klar bild av hur de kan implementera de lärdomar de fått under dessa två dagar. Och det är en fantastisk plattform för att knyta nya kontakter!

Så oavsett om du är ute efter ny kunskap, nya kunder eller leverantörer, konkreta verktyg eller inspiration för att vässa dina säljstrategier så är Sales&Marketing Expo ett gyllene tillfälle för dig som jobbar med försäljning. Dessutom är det gratis entré!

Intresserad av att uppgradera din biljett och delta i AI- konferensen?
Koden SALESEFFECT ger dig 50% rabatt på biljetten.

Vi ses på Kistamässan!